älskar att ha över 50spotifylistor<3

hHey!=)
Orkade inte slå på datorn igår (a
Satt och pluggade till kemi&matte provet jag hade idag, hela kvällen typ.
Var på sjukan också. Doktorn sa att jag skulle dö inom en vecka..;/

NÄ SKOJJA BA:]


Men jag hade nån revbensinflammation. (i googled it) 
Tietzes syndrom. Osteochondritis. Chondritis costalis.
ICD-10: M94.0 Uppdaterad: 2010 - 02 -14

Definition: Lokalt smärttillstånd i broskskivan i de kostosternala förbindelserna.

Orsak: Oftast okänd. Inte ovanligt efter en viros. Ibland p.g.a. dålig hållning; pat "trycker ihop" bröstkorgen. Någon gång efter fysiskt överbelastningstillstånd/trauma över armar/thorax. Kan ses som del i inflammatorisk systemsjukdom. Ibland vid psykiska stress- spänningstillstånd.

Symtom: Smärta över i regel ett revben i övergången mellan brosk och ben, ff.a. vänster sida. Ibland utstrålning vänster arm. Initialt brännande smärta - successivt avklingande till molande karaktär. Tryck över bröstet". Oftast kvinnor.

Symtomen förvärras av stress, depression och oro, lyftande arbete med armar, statiskt arbete med armar (datorarbete, bilkörning). Köld förvärrar, värme lindrar.

Status: Distinkt ömmande punkt på revbenet.


var ute igår och gick btw, började frysa lite om fötterna och när ja satte mig ner för att värma dem, såg jag detta:o
här kommer ettfåtal as sexiga bilder
hört låten på flera andras bloggar
men den är skön,:) (IAF MED MIN BAS, REKRUG*räcker ut tungan*♥)

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahahah snygga bilder<3



käften om basen.

2010-05-26 @ 22:03:04
Postat av: Anonym

Haha träfot nu oxå xD haru träsklalle med?? ;)

2010-05-26 @ 22:40:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0