Jag behöver hela mig så jag kan ge dig hela mig

Det finns inget som är så farligt som Människan.
De allra flesta människor tänker nog att de Aldrig skulle kunna mörda någon
De skulle aldrig vilja vara med i krig
Men vilka är det som skapar just allt de?
Alla människor, även de snällaste, kan bli Absolut Livsfarliga
Ett vanligt exempel som att vara rädd för Spindlar då,
visst, dom kan vara små och äckliga, endel är större och dödliga
men tänk då hur mycke dödligare vi människor är?
Det är inte de som skapat atomvapen eller krig
Det är Vi
Min poäng med att skriva det här är inte för att jag tycker illa om människor, jag älskar de allra flesta av dem,
för det är trots allt vi som skapat mediciner, vacciner och allt de där man måste ha
utan min poäng är att man inte ska Vara inte rädd för så mycke.
Om man är ute och går i skogen och nojjar sig över att de kan finnas björnar som kan äta upp en (dåligt exempel men) så måste man komma ihåg att det faktiskt är Vi som skapat så mycke farligare saker.
Exemplet 'Björnar' dödar för att de känner sig hotat eller behöver mat
men en Människa med ett Vapen är tusen gånger farligare.
I usa har man rätt att skjuta någon om de är på ens tomt, och de tror jag inte en björn skulle.
Menar alltså, var inte rädd i onödan.
Livet blir så mycke enklare då, och ska man vara rädd för ngt så tycker jag personligen att man ska vara det för Oss själva istället för något som vi redan bevisligen är farligare än
Saker jag är rädd för:
Epedemier/ dödliga sjukdommar
Att någon jag tycker om ska råka illa ut
Smärta
Krig
Att glömmas bort
Obehagliga människor

Man kan ju alltid ta en funderare på vad man Själv just är rädd för, och vad av de som är onödigt
Ska facepalma en semla med mor min, Hoppas ni hare bra :)
PEACE!

Kommentarer
Postat av: Hyrestanten

Ojojoj, va jag tycker om dig:)

2011-03-09 @ 19:56:53
Postat av: Anonym

men man ska ju visst vara rädd för björnar, dom kan fan vara lika farliga som människor med vapen, och visst att människor är farliga, men vafan man kan ju inte gå runt och beklaga sig på människorna som startar krig.. ist gör nått åt saken!

2011-03-09 @ 23:02:30
Postat av: flickaholmgren.blogg.se

jag menar de, men de är ju bara Vi som kan göra något åt allt de här. Vi människor. Ingen annan:) men om vi undansätter oss alla småsaker vi går och är rädda för så blir de lättare för oss alla,

ville bara ge de som läser en liten ögon öppnare :)

2011-03-10 @ 11:35:38
Postat av: Emil

Väldigt djupa ord!

Att vara rädd för allt möjligt kan ju hindra en från att göra massa saker som man innerst inne vill så det du skriver är väldigt sant!

Men samtidigt kan rädsla va bra också i vissa situationer, tex för överlevnad: om du nu blir jagad av den där björnen kanske du blir så rädd att du springer fortare än du någonsin sprungit förut! Så att rädslan blir liksom en energiboost :)

2011-03-10 @ 11:57:52
Postat av: flickaholmgren.blogg.se

de är väl mest adrenalin, men du har rätt emil ;)

2011-03-10 @ 14:43:21
Postat av: Alex

o_O jag hatar då den mänskliga rasen eftersom att vi bara är maktgalna mordiska djur som gör det mesta för nöje och inte för att vi behöver det.

2011-03-13 @ 01:29:41
Postat av: Anonym

japp så alla måste bli rasister, det är den ända lösningen! eller ta självmord för tillslut finns det ju inga "onda" människor

2011-03-14 @ 19:53:10
Postat av: flickaholmgren.blogg.se

har frstått att de som komenterar negativt har missat min poäng, och de är ju synd, men ändå kul för de är ju ändå dom som tagit sig en funderare och kommit med andra åsikter. de har dock missat min poäng med inlägget men de beklagar jag mig inte alls för. folk bildar egna uppfattningar å så äre bara liksom :)

2011-03-14 @ 22:45:36
Postat av: flickaholmgren.blogg.se

har frstått att de som komenterar negativt har missat min poäng, och de är ju synd, men ändå kul för de är ju ändå dom som tagit sig en funderare och kommit med andra åsikter. de har dock missat min poäng med inlägget men de beklagar jag mig inte alls för. folk bildar egna uppfattningar å så äre bara liksom :)

2011-03-14 @ 22:45:57
Postat av: Anonym

men vad var din poäng då? att ingen människa är god? eller? jävla hycklare! :S

2011-03-18 @ 18:47:58
Postat av: flickaholmgren.blogg.se

men skärp dig männish xD alla människor är en blandning av båda, men generellt sett så är människan det farligaste på jorden! hoppas du fattar! orkar inte förklara utförligare till en som inte fattar vid det här laget

2011-03-18 @ 21:37:59
Postat av: Anonym

HAHAHAHHAHAHAHAH, farligaste på jorden???????? e du från stenålden????? haha atombomb? mesiler? haha leta fakta först ;D

2011-03-21 @ 18:26:12
Postat av: flickaholmgren.blogg.se

hahah tror du den uppfann sig själv eller xD?

Männsikan är farlig pga allt den SKAPAT. shit, va ni ska klaga :P

2011-03-21 @ 22:06:14
Postat av: Anonym

Dom klagar väl int, dom säger vad dom tyck!Och det är en människa som har skapat inte alla människor! anklaga inte alla, när det är bara nån! P.s sögg bild D.s

2011-03-22 @ 17:38:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0